10 انيميشن آموزنده كه ديدگاه شما را نسبت به زندگي عوض مي‌كند

۸ بازديد

در دهه‌هاي اخير انيميشن‌ها با كمك نرم‌افزارهاي كامپيوتري حال و هواي تازه‌اي پيدا كرده‌اند. ما هم به همين جهت در اين مطلب به 10 انيميشن آموزنده كه ممكن است ديدگاه كودك را نسبت به زندگي عوض كند، مي‌پردازيم. كودكان توسط مشاهده كردن اطراف خود، زندگي را مي‌آموزند. صحبت كردن با كودك يكي از راه‌هاي آموزش …

منبع: خبرگذاري ايواره
10 انيميشن آموزنده كه ديدگاه شما را نسبت به زندگي عوض مي‌كند

10 انيميشن آموزنده كه ديدگاه شما را نسبت به زندگي عوض مي‌كند https://evarah.ir/2021/07/10-انيميشن-آموزنده-كه-ديدگاه-شما-را-نسبت/ ايواره Tue, 20 Jul 2021 20:26:15 0000 عمومي https://evarah.ir/?p=6370

در دهه‌هاي اخير انيميشن‌ها با كمك نرم‌افزارهاي كامپيوتري حال و هواي تازه‌اي پيدا كرده‌اند. ما هم به همين جهت در اين مطلب به 10 انيميشن آموزنده كه ممكن است ديدگاه كودك را نسبت به زندگي عوض كند، مي‌پردازيم. كودكان توسط مشاهده كردن اطراف خود، زندگي را مي‌آموزند. صحبت كردن با كودك يكي از راه‌هاي آموزش …

منبع: خبرگذاري ايواره
10 انيميشن آموزنده كه ديدگاه شما را نسبت به زندگي عوض مي‌كند

در دهه‌هاي اخير انيميشن‌ها با كمك نرم‌افزارهاي كامپيوتري حال و هواي تازه‌اي پيدا كرده‌اند. ما هم به همين جهت در اين مطلب به 10 انيميشن آموزنده كه ممكن است ديدگاه كودك را نسبت به زندگي عوض كند، مي‌پردازيم. كودكان توسط مشاهده كردن اطراف خود، زندگي را مي‌آموزند. صحبت كردن با كودك يكي از راه‌هاي آموزش آنان است. فرزندان ما از راه شنيدن آواهاي ديگران، سخن گفتن را ياد مي‌گيرند و يا از طريق مشاهده رفتار پدر و مادر و بزرگترها، روابط اجتماعي را مي‌آموزند.

آموزش از راه كتاب خواندن براي كودك يا بازي با آنها روش‌هاي خوب و مناسبي مي‌باشند؛ ولي اغلب انيميشن‌ها به راحتي پيام‌هاي خود را به كودكان و حتي گاهي اوقات بزرگترها مي‌رسانند. براي مثال شايد بسياري از ما بزرگسالان، در كودكي با شخصيت پينوكيو همزاد پنداري داشته و از او آموخته باشيم. بنابراين دانلود انيميشن آموزنده مي‌تواند يك تفريح سالم براي كودك شما باشد. نقاشي‌هاي متحرك به سبب استفاده از موسيقي و رنگ‌هاي جذاب و زيبا، ذهن كودك را برانگيخته و پيام‌ها را بهتر به آنها مي‌رساند.

ما در بين اين نقاشي‌هاي متحرك، به بررسي 10 انيميشن آموزنده كه مي‌تواند تاثيرگذار باشد، مي‌پردازيم.

اول: درون و بيرون (Inside Out)

انيميشن درون و بيرون كه در سال 2015 ساخته شده است، زندگي يك دختر 11 ساله را به تصوير مي‌كشد كه عليرغم ميل خود به شهري ديگر نقل مكان مي‌كند. اين كارتون تشخيص احساسات كودك توسط خود او را آموزش مي‌دهد. اين تشخيص باعث بهبود مهارت‌هاي اجتماعي آنها در بزرگسالي مي‌شود. آگاهي‌هاي احساسي بايد از سنين كم به كودكان آموزش داده شود.

دوم: كارتون Up (بالا)

Up يكي از 10 انيميشن آموزنده جهان است. در اين كارتون به اين موضوع كه “براي رسيدن به آرزوها و ماجراجويي هيچ وقت دير نيست” مي‌پردازد. انيميشن آپ دوستي پيرمرد و پسربچه‌اي را به تصوير مي‌كشد كه توسط هزاران بادكنك به بالا پرواز مي‌كنند. اين فيلم بسيار تاثيرگذار بوده و احساسات بيننده را برانگيخته مي‌كند.

سوم: فروزن

كارتون فروزن يا منجمد، يكي از 10 انيميشن آموزنده به شمار مي‌رود. اين انيميشن درباره روابط بين خواهرها و اعتماد به نفس صحبت مي‌كند. شخصيت اصلي كارتون فروزن، دختري به نام السا است. السا كه داراي قدرت‌هاي خارق‌العاده‌اي بوده، سعي مي‌كند خودش را از مردم دور نگه دارد؛ زيرا اگر از كنترل خارج شود، ديگران را به خطر مي‌اندازد. اين انيميشن مي‌خواهد به كودكان بياموزد كه متفاوت بودن يك عيب نيست و كودك بايد از سنين پايين اعتماد به نفس را بياموزد.

چهارم: كوكو

انيميشن كوكو كه متمركز بر فرهنگ مردم مكزيك است، در سال 2017 ساخته شده است. پيام كوكو اين است كه كودكان، آرزوهاي خود را دنبال كنند. در اين فيلم خانوادگي، به بچه‌ها آموزش مي‌دهد كه به خانواده و فرهنگ خود اهميت دهند. شخصيت اصلي داستان كوكو كه “ميگل” نام دارد، مي‌خواهد به آرزوهايي كه غير منطبق بر برنامه‌هاي والدين خويش است، دست يابد.

پنجم: پينوكيو

انيميشن پينوكيو كه جزء كارتون‌هاي دهه 40 است، يكي از تاثيرگذارترين و آموزنده‌ترين كارتون‌ها محسوب مي‌شود. اين نقاشي متحرك كودكان كه ساخت كمپاني والت ديزني است، به مفهوم وجدان و نتيجه اعمال اشاره مي‌كند. به عبارت ديگر، گوش دادن به صداي وجدان، آموزش اصلي اين انيميشن جذاب است.

ششم: قهرمان بزرگ 6

داستان قهرمان بزرگ 6 با فقدان برادر شخصيت اصلي داستان آغاز مي‌شود. قهرمان اصلي روايت سعي مي‌كند، به زندگي ادامه داده و جايگاه خود را در جامعه بشناسد. در راه رسيدن به هدف، او يك ربات بزرگ به دست آورده تا توسط آن ذهن خويش را تغيير دهد. اين كارتون داراي صحنه‌هاي كمدي، جنگي و عاشقانه است و مي‌خواهد به كودكان بياموزد كه فقدان يك عزيز، پايان زندگي نيست.

هفتم: كارتون وال اي

كارتون وال اي در سال 2008 ساخته شده است. وال اي به موضوع محيط زيست پرداخته و به آشنايي شخصيت اصلي داستان با يك ربات مي‌پردازد. ربات كه “حوا” نام دارد، براي جمع‌آوري اطلاعات به زمين آمده است. مصرف‌گرايي و اثرات مخرب آن بر روي محيط زيست موضوع مورد نكوهش در اين انيميشن است.

هشتم: سفيد برفي و هفت كوتوله

سفيد برفي و هفت كوتوله يكي از  10انيميشن آموزنده و قديمي به حساب مي‌آيد. اين كارتون كه ساخت كمپاني والت ديزني است، براي كودكان بسيار جذاب و دوست‌داشتني است. كارتون سفيد برفي بعد از گذشت چند دهه از تاريخ ساخت، باز هم در طول مدت نمايش كودكان را ميخكوب كرده و به آساني پيام خود را به آنها مي‌رساند. پيروزي و موفقيت انسان‌هاي مهربان و نيك بر انسان‌هاي بدجنس و شرور از پيام‌هاي آموزنده اين كارتون است.

نهم: شهر اشباح

شهر اشباح داستاني فانتزي و ماجراجويانه دارد. كارتون شهر اشباح كه داستان دختري 10 ساله را به تصوير مي‌كشد، طلسمي نحس والدين دختر را به خوك تبديل مي‌كند. اين دختر بالاجبار در گرمخانه‌اي كه مربوط به ارواح وشياطين است، مشغول به كار مي‌شود و ماجراهايي ترسناك و مهيج به وجود مي‌آورد. اين كارتون درباره دنياي بزرگترها با كودكان سخن مي‌گويد. كودكي كه به دنياي بزرگسالي قدم گذارده و متوجه مي‌شود كه همه چيز در حال تغيير است.

دهم: انيميشن غول آهني

غول آهني كه يكي ديگر از 10 انيميشن آموزنده تاريخ سينماست، در سال 1999 ساخته شده است. اين كارتون كه روايتي علمي – تخيلي و فانتزي دارد، برگرفته از مجموعه داستان‌هاي كودكانه “تد هيوز” مي‌باشد. روايت اين كارتون مربوط به پسربچه‌اي است كه با رباتي بزرگ آشنا مي‌شود. اين ربات از قدرت خود، براي كمك به ديگران استفاده مي‌كند و اين قدرت باعث نمي‌شود كه به ديگران آسيب برساند.

انيميشن‌ها به عنوان يكي از وسايل كمك آموزشي به كمك مربيان كودك و والدين آنها آمده است. كارتون‌ها براي كودكان مي‌توانند هم جنبه سرگرمي و هم آموزشي داشته باشند. همچنين تماشاي فيلم خارجي و فيلم دوبله تاثيرگذار نيز مي‌تواند در جهت رشد فكري بزرگسالان، كمك‌كننده باشد.

منبع: خبرگذاري ايواره
10 انيميشن آموزنده كه ديدگاه شما را نسبت به زندگي عوض مي‌كند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.