نقد و بررسي فني تلويزيون ال جي مدل 55UM7660

به بهترين خبرنامه لوازم خانگي خوش آمديد

نقد و بررسي فني تلويزيون ال جي مدل 55UM7660

۷۱ بازديد

تلويزيون ال جي 55UM7660 از تلويزيون‌هاي 2019 ال جي است كه با كيفيت تصوير فوركي و سيستم عامل و هوش مصنوعي و ساير امكانات به روز و مدرن مجهز شده است. از سايز 55 اينچي تلويزيون UM7660 گرفته تا سيستم عامل Webos و كيفيت تصوير 4k در اين تلويزيون حضور دارند. با توجه به جديد بودن و امكانات و قابليت‌هايي كه براي اين محصول در نظر گرفته شده است، مي‌توان قيمت تلويزيون ال جي 55UM7660 را حدس زد كه به هيچ عنوان دور از انتظار نيست. ال جي سعي دارد تلويزيون‌هاي 2019 خود را با نام UM معرفي كند و از قابليت هوش مصنوعي ThinQ در اين محصولات بهره ببرد. تلويزيون ال جي 55 اينچ بيشترين تناسب را با سالن‌هاي بزرگ دارد و اگر قصد خريد تلويزيون با كيفيت و مدرن و شكيلي را داريد، از خريد تلويزيون آل جي 55UM7660 نگذريد.

رزولوشن تصوير در اين مدل مانند تمامي تلويزيون‌هاي 4K ديگر 2160×3840 پيكسل است و در مجموع 8 ميليون پيكسل براي تشكيل يك تصوير دست در دست هم مي‌دهند. روشنايي از نوع Direct LED وظيفه تاباندن نور را به صفحه نمايش بر عهده دارد و همين عامل دليل اصلي باريكي و ظرافت بيش از اندازه تلويزيون آل جي است. قابليت جديد هوش مصنوعي ThinQ در اين تلويزيون كاربرد راحت و جذابي را براي شما به ارمغان آورده است. پشتيباني از قابليت سرچ صوتي نظير Google Assistant، Amazon Alexa و ... از دلايل مهم خريد تلويزيون آل جي UM7660 مي‌باشند. سيستم صوتي دو كاناله با توان 20 وات در كنار قابليت‌هاي ارتقا دهنده كيفيت و قدرت صدا نشان از صداي باكيفيت در كنار تصوير فوركي مي‌دهد. گيرنده ديجيتالي DVB-T2 نيز توانايي پخش انواع كانال‌هاي صدا و سيماي باكيفيت و وضوح بالا را دارد.

در كنار اين همه قابليت تنوع زياد در پورت‌ها و درگاه‌هاي ارتباطي راه‌هاي ارتباطي تلويزيون 4k آل جي را افزايش داده‌اند. درگاه‌هاي ارتباطي متنوع و كاربردي در اين تلويزيون امكان اتصال تلويزيون آل جي به دستگاه‌هاي پخش كننده و حافظه‌هاي جانبي را فراهم مي‌كنند. 4 عدد درگاه HDMI براي وصل كردن دستگاه‌هاي پخش كننده دي وي دي پلير و بلوري پلير به كار رفته‌اند، همچنين 2 عدد درگاه USB نيز اتصال حافظه‌هاي جانبي نظير فلش مموري و هارد اكسترنال را به تلويزيون آسان نموده‌اند. ورودي rf و پورت اپتيكال و كامپوننت در پنل پشتي تلويزيون جاسازي شده‌اند و اتصالات تلويزيون آل جي را تشكيل داده‌اند.

تصوير خيال انگيز 4K در تلويزيون 55UM7660

آل جي با توليد تلويزيون 55UM7660 تلويزيوني با كيفيت و خارق العاده و خوش تراش را به بازار معرفي نمود. تلويزيوني با ابعاد 55 اينچي و 139 سانتي متري لذت تماشا را دو چندان مي‌كند. البته تنها سايز و اندازه تلويزيون نيست كه تجربه بصري فوق العاده اي را به چشمان شما مي‌بخشد، بلكه كيفيت تصوير فوركي 4k نيز در ايجاد اين حس تأثير فراواني دارد. در بين انواع تلويزيون اولد و تلويزيون آل اي دي و تلويزيون آل سي دي، تلويزيون‌هاي آل اي دي بيشترين طرفدار را دارند و از سوي سازنده‌ها نيز بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرند. در تلويزيون آل اي دي كه مثل lcd وابسته به نور پس زمينه است، از لامپ‌هاي كوچك led براي تأمين روشنايي بهره مي‌برند. اين لامپ‌ها بسته به نوع تلويزيون يا در سراسر پنل قرار مي‌گيرند و يا در لبه‌هاي پنل. قرارگيري لامپ‌هاي كوچك در پنل تلويزيون موجبات باريك بودن بدنه و كمتر شدن ضخامت تلويزيون را فراهم آورده است.

يقيناً ديدن تصوير بر روي صفحه نمايشي اين چنيني مي‌تواند رضايت بسياري از كاربران را به همراه داشته باشد. از ويژگي‌هايي كه آل جي براي تلويزيون بالا رده‌اش در نظر گرفته است، قابليت ارتقا دهنده كيفيت تصوير 4K upscaler مي‌باشد. اين قابليت انواع محتواي تصويري با هر سطح از كيفيت و رزولوشن را بعد از پردازش و تجزيه و تحليل با كيفيت تصوير فوركي پخش خواهد كرد. پشتيباني از قابليت HDR كه جديدترين فناوري تصويري است، تصاويري روشن و باكيفيت و پر وضوح را خلق كرده است. اين قابليت به معناي محدوده ديناميكي گسترده مي‌باشد و با توجه به پوشش دادن طيف رنگي وسيع، در نمايش دادن تصوير پر از رنگ و زندگي و همچنين افزايش دادن نسبت كنتراست عملكردي بي نظير دارد. در اين تلويزيون 2019 از ديگر فرمتهاي HDR يعني HDR 10 و HLG نيز بهره گرفته شده است تا ميزان روشنايي و نسبت كنتراست تصاوير افزايش يابد. فناوري Wide Color Gamut نيز به منظور افزايش دادن طيف رنگي تصوير و افزايش دادن گستره رنگ‌هاي تصوير در تلويزيون آل جي خودنمايي مي‌كند، طبيعي است كه اين همه فناوري و قابليت نتيجه‌اي جز نمايش تصاوير واقعي و زنده نخواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.